מהן התכונות הכי חשובות למגייסים?

תוכן עניינים

בלינקדין ניתן למצוא מיליוני אנשים, שעל פי תיאור התפקיד שלהם מעורבים בתהליכי גיוס עובדים, בין אם עבור החברה בה הם עובדים, כעובדי חברת למיקור חוץ או בתור עצמאיים. השאלה היא, איך יודעים מי מהם באמת טובים במה שהם עושים?

קשה להגדיר מה הופך מגייסים למוצלחים ומצליחים. כדי לעזור לכם להשתמש בשירותי הגיוס הטובים ביותר, נתאר כמה מהתכונות הכי חשובות למגייסים.

כישורי תקשורת מעולים

התכונה הברורה וההכרחית ביותר עבור מגייסים טובים, היא יכולת לתקשר בצורה טובה ומועילה עם סוגי אנשים שונים. הם צריכים לדעת לקרוא אנשים, לפנות אליהם בצורה שתסקרן אותם וליצור איתם קשרים מכבדים ואיכותיים.

כישורי תקשורת עוזרים למגייסים לבצע תיאום ציפיות, לקבל את המועמדים הנכונים ולעזור להטמיע אותם במהירות בחברה שלכם.

צורת עבודה מתודית

בעבר, מגייסים רבים נקטו בשיטה שניתן לתאר כ"לירות לכל הכיוונים". הם נהגו לפרסם משרות, לקוות שכמה שיותר אנשים יראו אותן ויגישו מועמדות ושמתוכם יוכלו לבחור את הטובים והמתאימים ביותר לתפקיד.

כיום, זה כבר לא עובד כך, הרבה בזכות לינקדין וכלים חדשניים אחרים, שמאפשרים למגייסים להיות הרבה יותר מדויקים ומתוחכמים בעבודתם. עליהם לפתח תהליך למציאת המועמדים המושלמים לכל תפקיד, בכל פעם מחדש. 

אתם יכולים להמר, ומדי פעם גם לזכות בהצלחה מסוימת, אבל הרבה יותר טוב למצוא שלבים שעובדים, לדבוק בהם ולהגדיל את סיכויי ההצלחה באופן קבוע. 

עקשנות וסבלנות

גיוס עובדים דומה למכירות – לפעמים צריך פשוט להמשיך לנסות למרות שדברים לא מסתדרים, או שלכאורה לא נוצר קשר מיטבי עם מועמדים. מגייסים ומנהלים רבים מדווחים כי גיוס מועמדים פסיביים הוא אתגר מרכזי עבורם, ולכן הם חייבים להיות מסוגלים ליצור קשר איתם קשר ולהעסיק אותם.

כדי לעשות זאת, מגייסים צריכים להיות עקשנים, וגם להתאזר בהרבה סבלנות. אם הם מתקשים לתקשר עם מועמדים בערוצים הרגילים כמו לינקדאין, עליהם למצוא כלים נוספים שיספקו תוצאות אחרות. בכל מצב, צריכה להיות להם תכנית ב'.

מגייסים טובים לא מתפשרים רק כי קשה להם, או כי הם לא מצליחים למצוא את המועמדים המושלמים. הם לא בוחרים במועמדים מתאימים חלקית, אלא משתמשים בכישורים שלהם כדי לחפור לעומק, נוקטים בשיטות שונות על מנת לבחון את השוק, ותמיד ממשיכים לנסות. 

יכולות ניהול זמן

בדרך כלל, לחיפוש עובדים יש הגבלת זמן כלשהי – בעיקר אם עובדי מפתח עוזבים, או במצבים בהם חוסר מילוי התפקיד משפיע על הדרך שבה החברת מתנהלת, או על ההכנסות שלה. 

על פי סטטיסטיקות שונות, גיוס עובדים ממוצע אורך בין חודש לארבעה חודשית, וכמובן שהמטרה היא תמיד לצמצם את התקופות הללו ככל הניתן. בשל כך, מגייסים צריכים לדעת לעמוד במגבלות הזמן, תוך שהם מגייסים למספר תפקידים ולפעמים עבור חברות שונות.

זה לא אומר שהם צריכים להתפשר – להיפך, הם צריכים להוכיח שהם מסוגלים להשיג תוצאות אופטימליות למרות המגבלות. כאשר חברות מגייסות עובדים לתפקידים קריטיים, כאלה שממש יכולים להניע את הארגון קדימה, הן מפסידות כסף בזמן שהן מחכות שהמגייסים או חברת הגיוס ימלאו את תפקידם.

נכונות ללמוד דברים חדשים

לא משנה כמה מגייסים בטוחים ביכולותיהם, עליהם להכיר בעובדה שהם לא יודעים הכל וגם להיות מודעים לכך שדברים משתנים כל הזמן. עליהם לבחון בדיעבד כל תהליך גיוס שסיימו, להבין מה עשו נכון ואיפה שגו – הכל כדי להבטיח שבפעמים הבאות ישיגו תוצאות אפילו טובות יותר. 

היכרות טובה עם התעשייה

בסופו של דבר, מעבר לכל היכולות והכישורים, מגייסים מעולים פשוט צריכים להכיר את התעשייה אליה הם מגייסים. הם צריכים לדעת הכל על התפקיד, אופי ותרבות החברה. רק כך, יוכלו להשיג לה את העובדים הכי מתאימים.

מחקר עוזר למגייסים להיות מוכנים לבעיות פוטנציאליות, למשל לגבי שכר או מיקום, ומאפשר להם לבחור יותר נכון מתוך מאגר הכישרונות. 

לסיכום

זה יחסית קל להתחיל לעבוד כמגייסים, אבל הרבה פחות פשוט להישאר בתחום או להצליח בו. יש הרבה תכונות שדרושות כדי להיות מגייסים טובים, ואמנם אתם לא חייבים את כולן כדי להוכיח את עצמכם, אבל אתם כן צריכים שילוב של חלק מהן. 

תזכרו – ההצלחה שלכם והצלחת החברות עבורן אתם מגייסים, הולכות יד ביד.

הירשמו לניוזלטר שלנו

המלצת העורך

דילוג לתוכן